اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

هر آنچه که اپل در کنفرانس WWDC 2022 رونمایی کرد

کمپانی اپل در کنفرانس WWDC 2020(توسعه دهندگان اپل) در سال ۲۰۲۲ از جدید ترین نسخه سیستم عامل ها رونمایی کرد. در کنار آن ها محصولات و سخت افزار های جدیدی اعم از مک بوک ایر و مک بوک پرو M2 نیز معرفی شد.

ios16

کنفرانس با معرفی ios 16 آغاز شد.همانطور که انتظار می رفت رابط کاربری iOS 16 شباهت زیادی به iOS 15 دارد و تغییرات ظاهری چندانی در آن به چشم نمی خورد ولی ویژگی ها و قابلیت های جذابی در اختیار کاربران خود قرار میدهد که دچار تغییرات مهمی شده است..نسخه نهایی ios 16 با معرفی نسل بعدی گوشی های آیفون یعنی آیفون ۱۴ انتشار خواهد یافت.

.

Visual  lookup:

با توجه به این قابلیت از این به بعد کاربران اجازه انتخاب شی دارند و از آن شی در برنامه های دیگر استفاده کنند به عنوان مثال می توانید تصویر گربه ای را از پس زمینه جدا کنید و به عنوان استیکر از آن در پیام ها استفاده کنید.

Apple wallets:

با قابلیتی جدیدی که برا این برنامه در نظر گرفته شده است کاربر می تواند هزینه های خود را بدون موجودی پرداخت کند و بعد هزینه را به اپل در قالب چندین قسط پرداخت کند همچنین شما می توانید سفارش خود تا زمان رسیدن به مقصد پیگیری کنید.

Apple news:

این اپلیکیشن به روز رسانی جدیدی را دریافت کرده  و با توجه به آن کاربر می تواند تیم های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تمام اخبار و نتایج مربوط به آنها را در هر لحظه دریافت کند.

Lockscreen:

در نسخه جدید صفحه قفل گوشی های اپل دچار تغییرات چشمگیری می شوند طوری که کاربر می تواند صفحه قفل گوشی خود را با استفاده از تصاویر شخصی،فیلتر ها و ویجت های جدید شخصی سازی کند.نحوه نمایش اعلان ها نیز با توجه به نظر کاربر می تواند دچار تغییرات جدیدی شود. قابلیت جدید live activity نیز موجب میشود تا اپلیکیشن ها بصورت فشرده در صفحه قفل گوشی نمایش داده شود.

Messages:

به روز رسانی برای اپلیکیشن messages بسیار قابل توجه و بزرگ بود.در این نسخه ios شما می توانید پیام های خود را ادیت یا حتی حذف کنید.قابلیت نوشتار صوتی نیز دچار تغییراتی شده است.تغییر این قسمت باعث شد تا کاربر بتواند هنگام استفاده ابزار تایپ صوتی(dictation )بصورت همزمان از لمس برا ویرایش محتوا استفاده کند.

Live text:

قابلیت لایو تکست در این نسخه به کاربر اجازه می دهد تا نوشته های موجود در ویدیو را انتخاب و کپی کند.

Car play:

با این قابلیت کاربران میتوانند اطلاعات گوشی خود را در صفحه نمایش خودرو مشاهده کنند.نسخه جدید کارپلی با کیلومتر شمار های پیشرفته تری و ویجت هایی بروز تری رونمایی شد.کاربر در این نسخه قادر است که اطلاعات سفر مانند جزئیات آب و هوا و میزان سوخت و… را بدست آورد. با استفاده از کارپلی کاربر می تواند دمای داخلی خودرو را تنظیم کند همچین پخش موسیقی،مشاهده و دنبال کردن مقصد با استفاده از برنامه Maps از قابلیت هایی است که کارپلی فراهم کرده است.

Maps:

اپلیکیشن Maps این بار با قابلیت  Multi Stop آماده اجرا است به گونه ای که می تواند تا ۱۵ مقصد به صورت همزمان مدیریت کند.

WatchOS 9:

کمپانی اپل در این کنفرانس به اضافه شدن قابلیت های جدیدی در سیستم عامل اپل واچ برای نمایش ساعت و دیگر ویژگی های آن اشاره کرده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

امکانات ورزشی:

یکی از مهم ترین کاربرد های اپل واچ در زمینه‌ی ورزش و بررسی فعالیت های روزانه میباشد که این قابلیت محبوبیت بالایی نیز نزد کاربران دارد،از مهم تغییرات WatchOS 9 در زمینه‌ی ورزش میتوان به بروزرسانی اپلیکیشن Workout و اضافه شدن پارامتر های جدید برای بررسی میزان کارآمدی دویدن کاربران اشاره کرد که با استفاده از فناوری ژیروسکوپ و فشار سنج با بررسی طول گام ها و محل برخورد آنها به زمین نوع دویدن کاربر را مشخص میکند و به کاربران این امکان را میدهد تا روند دویدن خود را بصورت هوشمند زیر نظر داشته باشند.همچنین شرکت توسعه دهندگان اپل (wwdc) با در دسترس قرار دادن اپلیکیشن Fitness برای آیفون این امکان را به کاربران میدهد که حتی بدون وجود اپل واچ نیز بتوانند از قابلیت های آن بهره ببرند.

Sleep App:

اپلیکیشن Sleep در WatchOS 9 بروزرسانی شده است و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی حالت خواب کاربران و زمانی که در موقعیت های مختلف خواب را تجربه کرده اند را مشخص میکند.

دارو:

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای مصرف دارو های روزانه دچار فراموشی می شوید با قابلیت جدید اپل واچ میتوانید یک لیست از دارو ها و میزان اهمیت هریک را تهیه کنید تا این ساعت هوشمند طبق زمان بندی آن ها را به شما یادآوری کند.

واچ فیس های جدید:

یکی دیگر از ویژگی های عمومی اضافه شده در پی بروزرسانی این سیستم عامل اضافه شدن واچ فیس های playtime,metropolitan,astronomy,lunar می باشد.

چیپست جدید M2:

جذاب ترین بخش رویداد wwdc 2022 رونمایی از پردارنده‌ی جدید اپل یعنی M2 بود که ادامه دهنده‌ی پروژه‌ی بزرگ اپل در زمینه سخت افزاری است،استارت این پروژه با چیپ M1 کلید خورد و دنیای سخت افزار ها را با چالش بزرگی روبرو کرد و حال با گذشت زمان اپل از چیپ جدید خود رونمایی کرده است که با ارتقاء ۱۸ درصدی عملکرد پردازشگر اصلی و ۳۵ درصدی عملکرد پردازشگر گرافیکی درقبال مصرف انرژی کمتر نسبت به تراشه‌ی M1 و در اختیار داشتن ۲۴ گیگابایت حافظه برای انجام فعالیت های سنگین پردازشی گام بلندی در زمینه توسعه سخت افزار ها برداشته است و عملا رکورد قبلی خود را ارتقا بخشیده بطوریکه شرکت های دیگر حتی برای نزدیک شدن به این موفقیت راه زیادی در پیش دارند.

 

مک بوک ایر M2

شرکت اپل در این کنفرانس به محصول جدیدی از نسل مک بوک ایر نیز اشاره کرد.این نسل از مک بوک ایر مجهز به تراشه M2 هستند.مک بوک ایر جدید با کاهش حجم ۲۰ درصدی و در چهار رنگ مختلف به بازار عرضه می شود.

قابلیت فست شارژ از دیگر ویژگی های مهم این محصول است.این مدل با صفحه نمایش ۱۳.۶،حاشیه صفحه باریک تری دارد.همچنین کمپانی اپل بازدهی دوربین را ۲ برابر نسبت به نسل قبل بیشتر کرده است.

 

مک بوک پرو M2:

از محصولات سخت افزاری که در این کنفرانس معرفی شد مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید بود که مجهز به تراشه M2 است.شرکت اپل ادعا کرده است که باتری این دستگاه تا ۲۰ ساعت شارژ نگه می دارد.از ویژگی های مهم دیگر این محصول می توان به حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD اشاره کرد.

 

MacOS:

سیستم عامل جدیدی که در این کنفرانس برای محصولات مک ارائه شده بود دارای قابلیت های مهم وکاربردی است.

در نسخه جدید کاربر قادر است مدیریت کارها را با استفاده از ابزار جدید stage manager به نحوی متفاوت انجام دهد بطوریکه این قابلیت به فرد اجازه میدهد تا صفحه های مختلف چند اپلیکیشن با یکدیگر در یک گروه قرار بگیرند و هنگام کار به صورت دسته بندی شده در یک لحظه روی دسته مورد نظر تمرکز کند.

قابلیت جالب دیگری که اپل به سیستم مک اضافه کرده است این بار در مرورگر بومی خود یعنی safari نمایان می شود.این مرورگر از این به بعد با قابلیت جدیدی به نام passkeys فعالیت می کند بدین معنا که کاربر می تواند برا ورود به حساب خود در وبسایت های متفاوت از تایید هویت خود با اثر انگشت یا باز کردن قفل استفاده کند.

 

iPadOS16:

یکی دیگر از سیستم عامل هایی که دیشب از سوی اپل معرفی شد نسخه جدید آیپدها بود.این اپدیت شامل پشتیبانی از passkey در مرورگر سافاری و باز طراحی اپلیکیشن home با قابلیت شخصی سازی است.اپل همچنین قابلیت stage manager را هم به آی پد اضافه کرده است.اپلیکیشن جدید وایت برد اپل به نام Freeform برای همکاری چند نفره روی یک پروژه طراحی شده است .بطوریکه همه افراد می توانند روی یک صفحه مشترک تغییرات خود را اعمال کنند.همچنین کاربر می تواند با استفاده از سافاری تب های خود را به اشتراک بگذارد.

 

 

کلام پایانی:

از جالب ترین اتفاق های این کنفرانس پخش ریمیکس موسیقی ایرانی بنام سیب از سیمین غانم در ابتدای رویداد بود که در آخر کمپانی اپل دلیل پخش آن را با خبر اضافه شدن زبان فارسی به voice over (دستیار کمکی افراد نابینا) را منتشر کرد اما هنوز این قابلیت برای siri  فراهم نشده است.

در این مقاله از سایت سیبکده به بررسی کنفرانس سالانه WWDC پرداختیم. درباره  سیستم عامل های به روز،محصولات و سخت افزار های جدید رونمایی شده نیز صحبت کردیم. می‌توانید با مطالعه دیگر مقالات سایت سیبکده از آخرین اخبار کمپانی بزرگ اپل مطلع شوید و ترفندهای ناب محصولات مختلف اپل را نیز بیاموزید. با سایت ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟