اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

تشخیص آیفون تقلبی از اصل

امروزه آیفون یا همان گوشی های شرکت اپل به علت امکانات بی نظیر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. سیستم عامل فوق العاده، رابط کاربری آسان، کیفیت بی نظیر، طراحی منحصر به فرد، صفحه نمایش روان و دوربین قوی تنها بخشی از ویژگی های جذاب یک آیفون می باشند. این موارد باعث شده تا آیفون در سر تا سر جهان متقاضیان بالایی داشته باشد. اما در همین حین بعضی از افراد سودجو در حال عرضه ی آیفون های تقلبی یا همان فیک هستند که ظاهری مشابه آیفون با عملکردی بسیار ضعیف دارند. در این مقاله از سیبکده قصد داریم تا راه های تشخیص آیفون تقلبی از اصل را بیان کنیم.

 

چک کردن شماره سریال

شما می توانید با چک کردن شماره سریال آیفون خود به اصل بودن آن پی ببرید. برای این کار ابتدا از قسمت تنظیمات ( Settings )، گزینه About را انتخاب کرده وسپس شماره ی سریال گوشی خود را بررسی کنید. شماره ی سریال شما نباید با عدد 5 شروع شده باشد. همچنین اگر مدل آیفون شما M بود به این معناست که گوشی شما اصل و دست اول است.

برنامه های پیش فرض آیفون را بررسی کنید

به طور کلی یک آیفون اصلی با برنامه های پیش فرض زیادی مانند iTunes، Safari، Clock، Health، Wallet و برنامه های دیگری ارائه می شود. اگر چند مورد از این برنامه ها روی آیفون شما نیست یا عدم تطابق در لوگوی آن ها وجود دارد یعنی یک آیفون تقلبی در اختیار دارید. از دیگر ویژگی های آیفون های اصل می توان به Siri اشاره کرد. عدم وجود Siri یا عملکرد نادرست آن نشانه ی فیک بودن آیفون می باشد.

خرید ایمن

در حال حاظر کاربران زیادی حاظرند با پرداخت مبلغ کمتری صاحب آیفون شوند. اما باید بدانید که همیشه پایین تر بودن قیمت یک آیفون به نفع شما نیست و یکی دیگر از نشانه های تقلبی بودن آیفون می باشد. پس به هیچ عنوان گول این افراد کلاه بردار را نخورید و سعی داشته باشید که آیفون خود را از فروشگاه های معتبر اپل خریداری کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

سیستم عامل روان ios

آیفون ها از سیستم عامل ios استفاده می کنند. یکی از بزرگ ترین نقاط قوت این سیستم عامل، سرعت پردازش بالا و روان بودن آن است. اما آیفون های تقلبی سرعت بالایی ندارند و دستورات شما را به کندی اجرا می کنند. پایین بودن کیفیت صفحه ی نمایش هنگام ورود به گوشی نیز نشانه ی دیگری برای آیفون های تقلبی است. همچنین توجه داشته باشید که در آیفون های اصل، هنگام ورود به گوشی حتما لوگوی اپل نمایش داده می شود نه Welcome یا عباراتی از این قبیل.

ظاهر فیزیکی آیفون

به طور کلی آیفون های تقلبی کیفیت بسیار ضعیفی دارند و از ظرافت محصولات اپل بر خوردار نیستند. دقیق نبودن محل دکمه ها و گیر کردنشان هنگام فشار دادن از رایج ترین نشانه های تقلبی بودن آیفون می باشد.

کیفیت دوربین

همان طور که می دانید دوربین آیفون ها بسیار دقیق و با کیفیت هستند. اما دوربین آیفون های تقلبی در نشان دادن جزئیات و رنگ ها به مشکل می خورند.

بررسی جعبه و بسته بندی

باید توجه داشته باشید که بسته بندی جعبه به درستی و بدون نقص انجام شده باشد. همچنین رنگ نوشته های روی جعبه های آیفون نشانه ی خوبی برای آیفون های اصل می باشد.

لوگوی اپل

اپل همیشه در پشت محصولاتش لوگوی خود را درج می کند. سازندگان آیفون های تقلبی در تلاش برای کپی کردن این لوگو هستند. شما می توانید با لمس کردن آن متوجه اصل یا تقلبی بودنش شوید. به آرامی انگشت خود را بر روی لوگوی اپل بکشید. اگر کاوری روی آن احساس کردید؛ احتمال تقلبی بودن آیفونتان وجود دارد.

 

کلام آخر:

لازم به ذکر است که آیفون های فیک یا تقلبی شامل هیچ گونه پشتیبانی یا آپدیتی نیستند و خریدشان یک ضرر بزرگ برایتان به حساب می آید. اکنون با استفاده از این روش ها می توانید راحت تر از گذشته آیفون های تقلبی را شناسایی کرده و با رفتن به یک فروشگاه معتبر اپل صاحب یک آیفون اوریجینال شوید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید؛ در صورت علاقه مندی به اخبار روز شرکت اپل یا اطلاعات کاربردی در این زمینه حتما به دیگر مقاله های ما مراجعه کنید‫.

از همیاری گرمتان سپاس گزاریم‫.

 

 

 

 

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟