اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

مشکلات رایج مک بوک

مک بوک ها به دلیل قابلیت های فراوان و کیفیت بالا همیشه مورد توجه کاربران زیادی قرار دارند. اما هیچ وسیله ای بی عیب نیست و ممکن است در برخی اوقات مشکلاتی برای شما حین کار کردن با مک بوک به وجود آید که بر طرف کردن آن بسیار ساده است. در این مقاله از سیبکده قصد داریم تا بهترین راه کار ها را برای برخی از مشکلات رایج مک بوک ارائه دهیم.

سریع خالی شدن باتری

یکی دیگر از مشکلات رایج مک بوک ها تخلیه سریع باتری است. استفاده از جدید ترین آپدیت برای سیستم عامل می تواند در مرحله اول به شما کمک کند. همچنین از کار کردن با بعضی از برنامه ها باید اجتناب کنید زیرا انرژی بیشتری از باتری شما مصرف می کنند.

گرمای بیش از حد

گرم شدن لپ تاپ پس از کار کردن با آن امری طبیعی است اما افزایش بیش از حد دمای مک بوک می تواند برای شما مشکل ساز شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است فضایی مناسب با تهویه ی خوب داشته باشید. توجه کنید نباید مانعی دریچه های لپ تاپ را مسدود کند.

سرعت آهسته

عملکرد کند و آهسته ی لپ تاپ می تواند بسیار برای شما آزار دهنده باشد. متداول ترین دلایل عملکرد آهسته مک بوک عبارتند از:

  • فضای ذخیره سازی نا کافی
  • سیستم عامل قدیمی
  • حجم عظیم داده ها

AirPlay

AirPlay به کاربران مک بوک اجازه می دهد تا رسانه های دستگاه های اپل را به یکدیگر متصل کنند. در بعضی مواقع با مشکل عدم اتصال دستگاه ها رو به رو می شوید. ابتدا WiFi هر دو دستگاه را غیر فعال و سپس فعال نمایید. در مرحله ی بعد مطمئن شوید هر دو دستگاه شما به روز و با یکدیگر سازگار هستند. در نهایت دستگاه ها را مجددا راه اندازی کنید.

مشکل اتصال به WiFi

وصل نشدن مک بوک به WiFi یکی از مشکلاتی است که بعضی اوقات اتفاق می افتد. بیشتر اوقات با خاموش و روشن کردن وای فای و خود لپ تاپ این مشکل حل می شود.

سوسو زدن صفحه

سوسو زدن صفحه نمایش یکی از مشکلات زجرآور برای کاربران است. در این حالت ممکن است صفحه نمایش شما به طور متناوب کم نور شود یا وضوح خود را از دست دهد و پست سر هم این این اتفاقات تکرار شوند. یکی از دلایل اصلی این مشکل آسیب فیزیکی صفحه نمایش است و ممکن است ناچار به تعویض صفحه نمایش خود شوید.

خاموش شدن ناگهانی

اگر حین کار کردن مک بوک شما به طور ناگهانی خاموش شود؛ ممکن است باتری شما به درستی شارژ نشده باشد. اگر درصد باتری شما سالم است پس با مشکل دیگری رو به رو هستید. پس از خاموش شدن مک بوک دوباره آن را راه اندازه کرده و به قسمت کنترل کننده مدیریت سیستم ( SMC ) بروید و دوباره آن را تنظیم کنید. اگر مشکلتان رفع نشد حتما به یک فروشگاه اپل معتبر مراجعه نمایید.

کیفیت پایین تصویر دوربین

پایین آمدن کیفیت تصویر دوربین در اکثر مواقع علت سخت افزاری ندارد. مشکل شما به برنامه ی FaceTime مربوط می شود. بروز رسانی سیستم عامل مک می تواند به شما در بر طرف کردن این مشکل کمک کند.

صفحه نمایش خالی

گاهی اوقات پس از راه اندازه مک بوک با یک صفحه نمایش خالی آبی یا سیاه مواجه می شوید. اگر پس از مدتی این حالت از بین نرفت ممکن است مک بوک شما در حین بارگیری یک برنامه خاص دچار یخ زدگی شده باشد. برای حل این مشکل دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا مک بوک شما مجددا راه اندازی شود.

رفع نشت حافظه

روشن ماندن رایانه برای مدت طولانی باعث نشت حافظه شده و پس از مدتی مدتی منجر به مدیریت ضعیف منابع و مشکلات عملکردی در دستگاه می شود. بهترین راه حل برای حل این مشکل این است که مک بوک خود را هر چند روز یک بار راه اندازی مجدد کنید.

 

نتیجه

ممکن است هر کدام ازاین مشکلات برای شما کاربران به وجود آیند. با دانستن راه های این مشکلات می توانید به سادگی آن ها را رفع کرده و به فعالیت خود ادامه دهید. همچنین نگهداری درست و اصولی از لپ تاپ ها باعث می شود با مشکلات کمتری رو به رو شوید. به یاد داشته باشید که در صورت حل نشدن این مشکلات حتما به یک فروشگاه اپل معتبر برای تعمیر مراجعه نمایید.

ممنون که تا اینجا ما را همراهی کردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟