اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

دلایل شارژ نشدن آیفون 13 و راه حل های آن

آیا شما هم با مشکل شارژ نشدن آیفون 13 خود مواجه شدید؟ دلایل احتمالی زیادی برای رخ دادن این اتفاق وجود دارند اما در این مقاله از سیبدکده قصد داریم علت های مهم شارژ نشدن آیفون 13 را بررسی کرده و راه کار مناسبی برای آن ارائه دهیم.

کابل لایتنینگ را بررسی کنید

گوشی های هوشمند با دریافت برق از طریق کابل لایتنینگ شارژ می شوند. اگر آیفون 13 شما شارژ نمی شود؛ ممکن است مشکل از کابل شارژ شما باشد. در این صورت :

  • از اتصال درست کابل به گوشی خود مطمئن شوید.
  • در صورت امکان از کابل دیگری استفاده کنید؛ اگر توانستید گوشی خود را شارژ کنید واضح است که کابل شما مشکل دارد.
  • اگر هیچ کابل دیگری کار نمی کند احتمالا مشکل از چیز دیگری است و باید موارد زیر را امتحان کنید.

آیفون خود را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد گوشی یکی از مطمئن ترین راه ها برای بیشتر مشکلات آیفون است. می توانید این کار را با رفتن به قسمت تنظیمات > عمومی > خاموش کردن انجام دهید. در صورتی که آیفون شما هنگ کرده، می توانید با فشار دادن هم زمان دکمه کم یا زیاد کردن صدا به همراه دکمه بستن صفحه، گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید.

اگر پس از به روز رسانی آیفون خود یا نصب یک نرم افزار جدید به مشکل شارژ برخوردید با یک راه اندازی ساده می توانید به احتمال زیاد این مشکلات نرم افزاری را بر طرف کنید. در صورتی که مشکل شارژتان ناشی از خرابی های نرم افزاری باشد پس از به روز رسانی آیفون شما دوباره شارژ می شود.

منبع برق خود را بررسی کنید

ممکن است آیفون شما به دلیل اشکال منبع تغذیه شارژ نشود. در صورت استفاده از آداپتور برق برای شارژ؛ آداپتور های برق مختلفی را آزمایش کنید تا ببینید مشکل از آن است یا خیر. ممکن است اگر از آداپتور های قدیمی 5 واتی که اپل تا چند سال پیش به همراه آیفون عرضه می کرد استفاده کنید، به دلیل خروجی کم و حجم باتری بزرگ تر آیفون های مدرن، برای شما مشکل ایجاد کنند. در نتیجه شارژ شدن گوشی شما زمان بسیاری می برد. پس سعی کنید برای آیفون 13 از آداپتور های برق جدید تر اپل استفاده کنید.

پورت لایتنینگ را تمیز کنید.

گاهی اوقات کثیفی یا تجمع زباله در درگاه شارژ می تواند باعث بروز مشکل و شارژ نشدن گوشی شما شود. با یک چراغ قوه داخل درگاه شارژ خود را بررسی کنید. در صورت کثیف بودن، می توانید با یک برس ضد الکتریسیته از شر زباله ها راحت شوید و این نکته را به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان از شی نوک تیز یا سوزن برای این کار استفاده نکنید زیرا می توانند آسیب جدی به پورت بزنند. هنگامی که به خوبی درگاه شارژ خود را تمیز کردید می توانید مانند گذشته از شارژر برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید.

آیفون خود را خنک کنید

در مواردی که آیفون 13 شما بیشتر از 80 درصد شارژ نمی شود؛ اپل توصیه می کند تا گوشی خود را به مکان خنک تری منتقل کنید. سعی کنید در این مواقع از قرار دادن آیفون خود زیر نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

آیفون خود را به فروشگاه اپل ببرید

اگر تمام موارد بالا را امتحان کرده و هنوز در شارژ کردن مشکل دارید امکان دارد که یک مشکل سخت افزاری در اثر ضربه فیزیکی، رفتن مایعات درون پورت و موارد دیگر برای آیفون شما پیش آمده باشد. در این صورت باید باید به یکی از فروشگاه های معتبر اپل برای تعمیر مراجعه کنید.

 

کلام پایانی

امروزه و در عصر دیجیتال گوشی های هوشمند از اهمیت بالایی برخوردارند و مردم حتی برای کار های روزمره ی خود از آن ها استفاده می کنند. اما این گوشی ها برای کار کردن نیاز به شارژ شدن دارند پس باید اهمیت زیادی به مشکل شارژ نشدن گوشی های خود دهید و هر از گاهی سلامت باتری را چک کنید تا بتواننید قبل از جدی تر شدن مشکل اقدامات لازم را با هزینه ی کمتر انجام دهید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید؛ در صورت علاقه مندی به اخبار روز شرکت اپل یا اطلاعات کاربردی در این زمینه حتما به دیگر مقاله های ما مراجعه کنید‫. از همیاری گرمتان سپاس گزاریم‫.

 

 

 

v

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟