اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

افزایش طول عمر باتری آیفون

امروزه نیاز مردم به تلفن های همراه خود در حال افزایش است. همچنین ممکن است شما مدت زیادی قادر به شارژ کردن گوشی خود نباشید. در این مقاله از سیبکده قصد داریم تا بهترین روش های افزایش عمر باتری آیفون را ارائه دهیم.

دمای محیط

طبق گزارش شرکت اپل دمای ایده آل محیط برای آیفون ها و سایر دستگاه های اپل، 16 تا 22 درجه سانتی گراد است. و دمای بالا تر از 35 درجه سانتی گراد می تواند به طور دائمی به باتری شما آسیب برساند. در همین حال دمای کمتر از 0 درجه سانتی گراد باعث آسیب موقتی باتری آیفون شما می شود. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید بهتر است آیفون خود را نزدیک به بدنتان در یک جیب نگه دارید.

قفل خودکار و روشنایی صفحه

بهترین حالت برای زمان قفل شدن خودکار گوشی، 30 ثانیه است و با این کار می توانید عمر باتری خود را حفظ کنید. برای انجام این کار از قسمت تنظیمات گوشی به قسمت Display & Brightness رفته و وارد Auto-Lock شوید. در اینجا می توانید زمان قفل شدن آیفون خود را تنظیم کنید. همچنین تنظیم روشنایی صفحه از بخش Display & Brightness در افزایش عمر باتری شما موثر است.

حالت کم مصرف

حالت کم مصرف ( Low Power Mode ) راهی سریع برای افزایش عمر باتری در صورت نیاز است. می توانید حالت کم مصرف را از تنظیمات قسمت باتری فعال کنید. با فعال بودن حالت کم مصرف، رنگ آیکون باتری شما از سبز به زرد تغییر می کند.

در صورت امکان از WiFi استفاده کنید

استفاده از وای فای باعث صرفه جویی در مصرف داده های تلفن همراه و افزایش عمر باتری می شود. اپل نیز توصیه می کند تا برای به حداکثر رساندن عمر باتری به WiFi متصل شوید.

غیر فعال کردن موقعیت مکانی

سرویس های مکانی برای برنامه هایی مانند گوگل، آب و هوا یا Map مفید هستند اما به سرعت باتری را از بین می برند. پس فقط در صورت نیاز موقعیت مکانی خود را فعال کنید. برای این کار پس از رفتن به تنظیمات به قسمت Privacy بروید. در اینجا می توانید Location Services خود را فعال یا غیر فعال کنید.

بررسی سلامت باتری

به مرور زمان تحلیل رفتن باتری شما باعث کاهش عملکرد آن می شود. برای بررسی عملکرد باتری پس از رفتن به Setting از قسمت باتری ( Battery ) وارد بخش سلامت باتری ( Battery Health ) شوید. Maximum Capacity درصد سلامت باتری را به شما نشان می دهد.

مدیریت نوتیفیکیشن

روشن و خاموش شدن صفحه نمایش شما به طور مکرر برای هر Notification باعث کاهش عمر باتری شما می شود. پس به قسمت Notification در تنظیملت رفته و فقط Notification برنامه های ضروری خود را فعال کنید.

بلوتوث و AirDrop

در حالت عادی بلوتوث و AirDrop آیفون شما به دنبال اتصال هستند و این امر باعث کاهش عمر باتری شما می شود. پس فقط در صورت نیاز فعالشان کنید.

به روز رسانی خود کار برنامه ها

در حالت عادی به روز رسانی خودکار برنامه ها بسیار کاربردی است اما باعث تخلیه باتری شما می شود. اگر به افزایش عمر باتری خود نیز دارید؛ از قسمت تنظیمات به بخش App Store رفته، وارد App Updates شده و آن را غیر فعال کنید.

تصاویر پس زمینه حرکتی

پس زمینه هایی که در طول زمان حرکت می کنند جالب به نظر می رسند اما به مرور زمان باتری شما را خالی می کنند. استفاده از پس زمینه های ساده انتخاب بهتری برای حفظ باتری شما هستند.

حالت تاریک صفحه

فعال کردن حالت تاریک صفحه ( Dark Mode) باعث صرفه جویی در عمر باتری شما می شود. شما می توانید این حالت را در قسمت تنظیمات از بخش Display & Brightness فعال کنید.

به روز بودن سیستم عامل

توصیه می شود از آخرین آپدیت های آیفون استفاده کنید زیرا همیشه بروز رسانی ها شامل یک سری اصلاحات هستند و می توانند به افزایش طول عمر باتری شما کمک کنند.

حالت هواپیما

در مناطقی که سیگنال کم یا ضغیف است بهتر است حالت هواپیما ( Airplane Mode) را فعال کنید. زیرا جستجوی آیفون برای یافتن سیگنال باعث کاهش عمر باتری می شود.

سخن پایانی:

شما می توانید با رعایت کردن چند مورد از موارد ذکر شده عمر باتری خود را افزایش داده و مدت زمان بیشتری از آیفون خود استفاده کنید.

ممنون از توجهتان.

 

 

 

 

 

 

 

 

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟