اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

همه چیز درباره ضدآب بودن گوشی های آیفون:

کمپانی اپل از چند سال گذشته شروع به تولید آیفون های مقاوم در برابر آب کرده است و اطلاعات مفیدی در این راستا به کاربران خود ارائه داده است.اگر شما هم جزو افرادی هستید که میخواهید از میزان مقاومت انواع گوشی های آیفون‌ در برابر آب مطلع شوید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ضدآب بودن گوشی های آیفون به چه معناست؟

اول از همه باید بدانیم اید که مقاوم بودن یک گوشی در برابر آب به معنای ضدآب بودن آن نیست.اپل توانسته این تکنولوژی فوق‌العاده را از آیفون ۷ به بعد روی تمام گوشی‌های خود پیاده کند.آیفون 7 در سال 2016 به همراه گواهی IP67 وارد بازار شد.( در IP68 و IP67، عدد 6 مربوط به مقاومت در برابر گرد و غبار، و عدد 7 و 8 درواقع میزان مقاومت در برابر آب می باشد.)همانطور که میدانید گواهی IP67 یک گواهی ضد آب کامل نیست بلکه می تواند از گوشی شما در مواردی چون پاشش آب و قطرات باران محافظت کند، با این حال کاربران زیادی در آن زمان ادعا می کردند که گوشی های آیفون آنها نمی تواند در برابر نفوذ قطرات آب باران مقاومت کند و همین موضوع سبب خرابی و از کار افتادگی آیفون آنها شده است.

گواهی‌نامه IP68:

انتظار می‌رود آیفون‌هایی که در درجه‌بندی IP68 قرار دارند، مقاومت بیش‌تری نسبت به IP67 داشته باشند و تا عمق 6 متری به مدت ۳۰دقیقه در برابر آب مقاوم‌ باشند.اولین گوشی مجهز به گواهی IP68 توسط کمپانی اپل مربوط به  آیفون XS است.کمپانی اپل آخرین نسل از آیفون ها یعنی سری 13 را به همراه گواهی IP68 یعنی این دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار به صورت کامل عایق بندی میباشد و اجازه هیچ نوع گرد و غباری را نمی دهد ، همچنین در برابر نفوذ آب هم عایق بندی میباشد و اگر گوشی در آب غوطه ور شود هیچ مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی شود.

آیا آیفون 13 ضدآب است؟

اپل ادعا می کند شما می توانید آیفون 13 خود را تا 6 متر و مدت زمان 30 دقیقه زیر آب ببرید بدون اینکه نگران نفوذ آب به آن باشید.اما واقعاً این موضوع واقعیت دارد؟ در واقع نه آیفون و نه هیچ گوشی دیگری برای استفاده در زیر آب طراحی نشده اند،واقعیت این است که اکثر مردم تمایل دارند که از آیفون خود در زیر آب استفاده کنند اما بهتر است بدانید که آیفون ها پس از مدتی استفاده در محیط های آبی مقاومت خود را در برابر نفوذ آب است دست می دهند، پس بهتر است که اگر واقعاً نیاز به یک دستگاه یا دوربین ضد آب برای استفاده در زیر آب دارید، دستگاهی را تهیه کنید که واقعاً برای اینکار طراحی شده است، چون نه آیفون های سری 13 و نه هیچ گوشی ضدآب دیگری برای این کار طراحی نشده اند.

به طور کلی بغیر از اپل واچ ها تاکنون کمپانی اپل هیچ دستگاه ضدآبی تولید نکرده است و گوشی های آیفون تنها (بسته به مدلشان و نوع آن ها) به میزان مشخصی در برابر آب مقاوم هستند.همین امر باعث شده که شما نتوانید تلفن همراه خود را همراه خود داخل هر عمق دلخواهی از آب فرو ببرید.

کلام پایانی

با وجود استاندارد IP بر روی گوشی های آیفون،گارانتی استاندارد اپل هیچگونه خدماتی را برای خسارت های احتمالی در برابر آب ارائه نمیدهد بنابراین حواستان باشد که اگر گوشی شما به دلیل برخورد با آب دچار مشکل شد، باید هزینه سنگین تعمیرات یا خرید یک گوشی جدید را متحمل شوید.پس بهترین راه، پیشگیری از خطرات ناشی از ورود آب به گوشی تلفن همراه میباشد بعنوان مثال باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت خیس شدن تلفن همراه آن را به شارژر متصل نکنید و ابتدا آن را خاموش نموده ، توسط یک دستمال آن را کاملا خشک کنید و در نهایت به شارژر متصل نمایید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

در این مقاله از سیبکده،با هم دیدیم که کدام گوشی های آیفون میزان مقاومت بالایی در برابر آب  از خود نشان می دهند و با معیار جهانی گوشی ها از نظر مقاومت در برابر آب آشنا شدیم. البته باید به خاطر داشته باشید که این ضد آب بودن به معنای نیست که شما گوشی خود را در معرض آب قرار دهید و یا با انجام کارهای عجیب، سعی کنید این قابلیت را امتحان کنید. .شما می‌توانید با مطالعه دیگر مقالات سایت سیبکده از آخرین اخبار کمپانی بزرگ اپل مطلع شوید و ترفندهای ناب محصولات مختلف اپل را نیز بیاموزید. با سایت ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟