اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

معرفی مک بوک ایر 2022

کمپانی اپل در جریان WWDC 2022  به طور رسمی از مک‌بوک ایر کاملاً جدیدی با تراشه‌ی ارتقا‌یافته‌ی M2، رنگ‌بندی جدید، نمایشگری با بریدگی و قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ رونمایی کرد.اپل ادعا می کند مک بوک ایر پرفروش‌ترین لپ‌تاپ دنیا به‌شمار می‌آید و نسخه به روز شده این لپ تاپ از ماه July و با قیمت پایه‌ی ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود که در مقایسه با نسل قبل 200 دلار گران تر است. در این مقاله از سایت سیبکده قصد داریم به معرفی مک بوک ایر با طراحی جدید و تراشه ارتقا یافته M2 بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی مک بوک ایر M2:

مک بوک ایر M2 با طراحی کاملاً متفاوتی به بازار ارائه شد. اپل مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ را مانند لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با لبه‌های خمیده طراحی کرده است.اولترابوک خوش‌ساخت و جدید اپل در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و دو رنگ جدید کرم و آبی تیره به‌فروش خواهد رسید.همچنین مک بوک ایر M2 تنها ۱۱٫۳ میلی‌متر ضخامت و ۱٫۲۴ کیلوگرم وزن دارد که در مقایسه با نسل قبل 50 گرم کاهش داشته است .به دلیل حاشیه باریک تر اندازه صفحه نمایش مک بوک ایر از ۱۳٫۳به ۱۳.۶ اینچ رسیده و حجم کلی آن تا 20 درصد کاهش داشته است.این لپ تاپ با فناوری IPS، قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و از روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد که ۲۵ درصد روشن‌تر از نسل قبلی است علاوه بر این، این دستگاه نیز مانند ورژن قبل  بی‌صدا و بدون فن طراحی شده است.لیکوید رتینا و ناچ در این نسل نیز حضور داشته تا  شباهت بیشتری نسبت به مک بوک پرو 14 اینچ ایجاد کند و نمایش بهتری به کاربر ارائه دهد.

از نمایشگر که بگذریم، به تراشه این لپ‌تاپ اپل می‌رسیم.این چیپ اگرچه همچنان مانند چیپ M1 مورد استفاده در نسل قبلی مک بوک ایر به 8 هسته پردازشی مجهز شده است، اما عملکرد بالاتری از خودش نشان می‌دهد و البته مصرف انرژی بهینه‌تری هم دارد. هسته‌های این چیپ درون دو خوشه قرار گرفته‌اند: 4 هسته کم‌مصرف و 4 هسته پرقدرت. همچنین این تراشه به موتور عصبی با 16 هسته‌ای مجهز شده و پهنای باند حافظه 100 گیگابایت بر ثانیه دارد.

ویژگی های سخت افزاری:

اولترابوک جدید اپل با رم‌های ۸، ۱۶، ۲۴ گیگابایت LPDDR5 و SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت به بازارعرضه می‌شود.شرکت سازنده ادعا می کند مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ تا پنج برابر سریع‌تر از نسل آخر اینتل مک‌بوک ایر و تا ۴۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر 2020 با تراشه‌ی M1 عمل می‌کند.این دستگاه دارای وب‌کم 1080p FaceTime HD و همچنین دارای میکروفون‌ها و بلندگوهای جدیدی است که از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

باتری و شارژر:

این فناوری جدید اپل از باتری ۵۲٫۶ وات‌ساعتی لیتیوم-پلیمر با شارژدهی ۱۸ و ۱۵ ساعتی در پخش فیلم و وب‌گردی بهره می‌برد.این رقم در دنیای واقعی امروز یعنی یک روز کامل کاری سنگین برای این محصول بدون نیاز به حمل شارژر و دغدغه شارژ آن ممکن است.مدل‌های مجهز به گرافیک ۸ و ۱۰ هسته‌ای مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ به‌ ترتیب با شارژر ۳۰ و ۳۵ واتی به‌فروش می‌رسند؛ البته این دستگاه از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که به‌ ادعای اپل با توجه به ویژگی شارژ سریع در۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. در جعبه مک بوک ایر M2 یک شارژر ۳۵ واتی با پورت دوگانه نیز مشاهده می شود.

قیمت:

ارزان‌ترین مدل این لپ‌تاپ ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد که با پرداخت این مبلغ می‌توانید از تراشه‌ی دارای پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD بهره ببرید. اما اگر به دنبال استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هستید باید برای خرید خود هزینه بیشتری کنید.

کلام پایانی

در انتها با تمام اطلاعاتی که درباره این دستگاه داده شد مک بوک ایر گزینه به‌صرفه، مناسب و درعین‌حال قدرتمند است که نیاز بسیاری از کاربران را برطرف می کند.در این مقاله از سایت سیبکده به معرفی مک بوک ایر 2022 با با تراشه‌ی ارتقا‌یافته‌ی M2 پرداختیم.در صورتی که سوالی درباره این موضوع برایتان پیش آمده می توانید از قسمت نظرات با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.با سایت ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟