اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

هرآنچه باید درباره سلامت باتری آیفون بدانید

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره ی اقداماتی برای افزایش عمر باتری، عوامل موثر بر روی درصد سلامت باتری،مقدار سلامت باتری آیفون و چگونه تست کردن باتری آیفون را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.اگر شما هم جزو طرفداران برند آیفون هستید حتما تا امروز کلمه Battery health یا همان سلامت باتری را شنیده اید.از سال ۲۰۱۸ و همزمان با ios ۱۱.۳ گوشی های آیفون با این قابلیت ارائه شد که نشان دهنده وضعیت سلامت باتری گوشی شماست و عددی بین ۰ تا ۱۰۰ قرار دارد.این عدد،عددی نگران کننده برای بسیاری از مردم است،که آهسته به صفر نزدیک می شود..به عنوان نمونه اگر سلامت باتری تلفن همراه شما ۸۰ درصد است بدین معناست که درحال حاضر باتری تلفن شما با ۸۰ درصد ظرفیت یک باتری نو فعالیت می کند.هنگامی که تلفن همراه شما از مرز ۵۰۰ بار شارژ کامل شدن عبور کند، احتمالاً زمان تعویض آن فرا می رسد.

 

برای کنترل و مدیریت درصد سلامت باتری چه کنیم؟

در این قسمت می خواهیم به سوال شما در خصوص اینکه برای مدیریت درصد سلامت باتری چه  کنیم توضیح دهیم.لازم است بدانید باتری تمام گوشی های یک عمر مفید منحصر به فردی دارند و به مرور زبان با توجه به استفاده کاربر و نحوه استفاده از آن ضعیف تر خواهد شد پس نگه داشتن سلامت باتری بر روی ۱۰۰ درصد اتفاقی غیر ممکن است اما با دانستن عوامل تاثیر گذار بر روی سلامت باتری می توانید از کاهش چشمگیر آن جلوگیری کنید.

عوامل موثر بر روی درصد سلامت باتری:

دمای بالا:کمپانی اپل اعلام کرده است که استفاده از گوشی آیفون در بازه دمایی ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد عملکرد بهتری دارد.توصیه می شود در هنگام شارژ تلفن خود را در فضای خنک تری قرار دهید و در دمای بالای ۳۵ یا کمتر از ۰ درجه از استفاده طولانی بپرهیزید.

شارژر:استفاده از شارژر های تقلبی و ارزان موجب اختلال های زیادی بر روی عملکرد باتری دارد بنابراین توجه داشته باشید برای شارژ کردن تلفن همراه خود از شارژر های اورجینال یا شارژرهای MFi استفاده کنید.توصیه می شود استفاده از شارژر های وایرلس(بدون سیم)را به حداقل برسانید.شارژر های وایرلس بدون فن به دلیل تولید گرما آسیب زیادی به باتری تلفن همراه وارد می کند.

 

اقدامات افزایش طول عمر باتری آیفون:

استفاده از نسخه جدید سیستم عامل ios

دوری از دماهای بالا یا پایین

خارج کردن قاب تلفن هنگام شارژ

روشن کردن حالت Low Power Mode

حذف نرم افزارها و اپلیکیشن های غیرضروری

کاهش نور صفحه نمایشگر و استفاده از قابلیت Dark Mode

غیر فعال کردن اپلیکیشن های غیر ضروری

 

میزان سلامت باتری آیفون

همانطور که قبلا گفته شد میزان سلامت باتری آیفون به نحوه استفاده کاربر وابسته است و تا زمانی که درصد سلامت باتری شما به ۸۰ نرسیده است نیازی به تعویض باتری نیست.

اما وقتی این عدد از ۸۰ کمتر شود لازم است که طول عمر آن توسط کد تست باتری بررسی شود زیرا کیفیت باتری تا حدود زیادی کاهش یافته است.برای تست سلامت باتری خود می توانید از نرم افزار های مختلفی نیز استفاده کنید.با نصب نرم افزار هایی مانند Console App، Coconut Batter،Coconut Battery، Battery Care و iBattery از سلامت باتری موبایل خود مطمئن شوید.

مواردی که گفته شد می تواند در جلوگیری از ضعیف شدن باتری شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.شما می توانید با بررسی این مقاله و رعایت کردن هر یک از این موارد به بهترین روش باطری گوشی خود را سالم نگه دارید. در صورتی که سوالی درباره این موضوع برایتان پیش آمده می توانید از قسمت نظرات با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.با ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟