اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

اخبار آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ سری بعدی گوشی‌های آیفون است که به احتمال زیاد در سال جاری میلادی رونمایی می‌شود. همیشه قبل از رونمایی محصولات اپل، پیش بینی‌ها و شایعات مربوط به آن محصول اپل نیز افزایش می‌یابد. آیفون ۱۴ نیز از این قاعده مستثنا نیست و در سال گذشته پیش بینی‌های زیادی درباره قطعات سخت افزاری، ظاهر آیفون، سیستم‌های نرم افزاری و… آیفون ۱۴ منتشر شده است. از آنجا که به احتمال زیاد کمپانی اپل در سال جاری میلادی گوشی‌های آیفون ۱۴ را رونمایی و وارد بازار می‌کند، در این مقاله از سایت سیبکده قصد داریم به اخبار آیفون ۱۴ پردازیم. در صورتی که از علاقه‌مندان اخبار محصولات اپل یا اخبار روز دنیای دیجیتال هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

حجم تولید آیفون ۱۴ کاهش می‌یابد

چندی پیش خبری مبنی بر کاهش تولید آیفون ۱۴ منتشر شد. دقیقاً ۲۴ ساعت بعد از انتشار این گزارش، خبری مبنی بر دروغ بودن این گزارش منتشر شد. طبق این گزارش کمپانی اپل مانند سال‌های قبل در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز ۲۲۰ میلیون واحد آیفون تولید و وارد بازار می‌کند. خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام کرد تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ در سپتامبر سال جاری میلادی روانی بازار خواهند شد.

 از آنجا که تقاضای آیفون ۱۴ نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و به احتمال زیاد موجودی گوشی‌های آیفون در روزهای ابتدایی ارز به اتمام می‌رسد، اپل به دلیل تقاضای بالای بازار مجبور می‌شود تولیدات خود را افزایش دهد.

شیوع دوباره کرونا در چین

با وجود اینکه گزارشات اخیر، خبر تأخیر در تولید یکی از مدل‌های آیفون ۱۴ را رد کردند و گفتند این خبر دروغ است، به دلیل شیوع دوباره کرونا در چین، تولیدات انبوه محصولات اپل در کشور چین کاهش یافته و احتمالاً اپل با مشکل کمبود آیفون ۱۴ مواجه خواهد شد.

پس از شیوع دوباره کرونا در چین دولت این کشور ساعات کاری شرکت‌های مختلف را محدود و تعداد کارکنان آن را نیز کاهش داد تا از گسترش بیشتر این ویروس جلوگیری کند. به همین دلیل تولید آیفون ۱۴ کارخانه چینی که قطعات آیفون را تولید و گوشی‌های آیفون را اسمبل می‌کند کاهش یافت. قرنطینه شهرهای چین و محدودیت کارخانه‌های این کشور از اسفند سال گذشته شروع شد و تاریخ حذف این محدودیت‌ها هنوز نامشخص است. به همین دلیل معلوم نیست سفارشات اپل چه زمانی قابل تحویل شوند تا کمپانی اپل بتواند فروش آیفون‌های ۱۴ را شروع کند.

با توجه به گزارشات زیاد در این باره هنوز مشخص نیست که اپل در تولید یکی از مدل‌های آیفون ۱۴ به مشکل می‌خورد یا نه. با این حال احتمال اینکه عرضه یکی از مدل‌های آیفون ۱۴ با تأخیر مواجه شود دور از ذهن نیست. همچنین امکان دارد سفارش کاربران در بازه زمانی دیرتری آماده‌ و به دست آنها برسد.

 

انتشار تصاویر آیفون ۱۴

چند روز پیش جان پروزر که یکی از افشاگران معروف محصولات اپل است، تصاویر رند آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرومکس را منتشر کرد. با توجه به تصاویر به احتمال زیاد آیفون ۱۴ نیز مانند آیفون‌های دو سال قبل گوشه‌های تخت خواهد داشت و اپل در طراحی گوشی‌های آیفون تغییری نخواهد داد و آن را به همین شکل عرضه خواهد کرد. در قسمت پشت آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس دوربین‌های بزرگ‌ترین نسبت به آیفون ۱۳ تعبیه شده‌اند. این تغییر در آیفون‌های ۱۳ نیز اعمال شد و دوربین آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ بزرگ‌تر بود. با توجه به اندازه بزرگ دوربین‌های آیفون ۱۴ پرومکس پیش‌بینی می‌شود لنز تله فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرومکس تعبیه شود تا آیفون امسال اپل، امکانات عکاسی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

طراحی قاب پشتی

با توجه به تصاویر یکی از پیش بینی‌های آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پرومکس رد شد. قبل از آن که جان پروزر تصاویر رندر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرومکس را منتشر کند، پیش بینی می‌شد قاب پشتی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرومکس طراحی جدیدی نسبت به مدل‌های قبلی آیفون داشته باشد و پنل پشتی آیفون‌های ۱۴ بگونه‌ای خواهد بود که دوربین از بدنه بیرون نزده باشد. اما با توجه به افزایش اندازه دوربین‌ها و همچنین افزایش ضخامت آیفون احتمال وقوع این موضوع بسیار کم است.

کلام پایانی

در این مقاله از سایت سیبکده به موضوع اخبار آیفون ۱۴ پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود. شما می‌توانید با مطالعه دیگر مقالات سایت ما از آخرین اخبار اپل مطلع شوید و ترفندهای محصولات این کمپانی را نیز بیاموزید. با سایت ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟