اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

تاریخچه کمپانی اپل

امروزه کمپانی اپل یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای فعال در حوزه تکنولوژی است. کمپانی اپل در چند سال اخیر موفق شد با معرفی محصولات شگفت انگیز خود محبوبیت بیشتری کسب کند. آیفون، آیپد، ایرپاد و مک بوک جزء معروف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات کمپانی اپل به شمار می‌آیند. در این مقاله از سایت سیبکده قصد داریم به موضوع تاریخچه اپل و محصولات این کمپانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه اپل

استیون پاول جابز به همراه لوستر استیو وزنیاک در سال ۱۹۷۶ میلادی شرکت اپل را تأسیس کردند. اپل I ، اولین رایانه شخصی بود که شرکت اپل به بازار معرفی کرد. پس از آن در سال ۱۹۷۷ میلادی اپل II نیز وارد بازار شد. استیو پاول جابز در سال ۱۹۸۵ میلادی به دلیل یک اختلاف مدیریتی شرکت اپل را ترک و شرکت نکست را بنیان‌گذاری کرد. کمپانی اپل نیز شرکت نکست را در سال ۱۹۹۶ میلادی به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خریداری کرد. پس از این معامله استیو جابز به اپل بازگشت و در سال ۲۰۰۱ آی پاد را معرفی کرد.وزنیاک در دسامبرسال 1984 با مجله ی بایت مصاحبه ای کرد و در آن گفت که پروژه اپل مدت زیادی بود که ذهن جابز را به خود مشغول کرده بود و جابز زمانی که به طبیعت پناه می برد بسیار بیشتر به حل مساله های پیش آمده در مورد طراحی و ساخت محصولات خود فکر می کرد؛ایده نام گذاری شرکت نیز بصورت کاملا اتفاقی و به دلیل ماجرای نیوتون و کشف قانون جاذبه شکل گرفت.به گفته وزنیاک شاید در ابتدا این عنوان تنها یک اتفاق بود که به ذهن استیو جابز خطور کرد، اما در ادامه، این دو نفر، علیرغم جستجو برای یک نام دیگر، هیچ عنوانی را بهتر از اپل برای داستان خود پیدا نکردند.

شاید باورش کمی سخت باشد، اما سرگذشت اپل در سال‌های ۱۹۹۰ میلادی با کمپانی بزرگی که در حال حاضر می‌شناسیم، بسیار متفاوت بود. در آن سال‌ها، اگرچه این کمپانی محصولات و سهام زیادی داشت. اما مشتریان کافی نداشت و تنها برندی مانند اپل می‌توانست این روزها را پشت سر گذاشته و بعد از آن سال‌ها نیز زنده بماند.امروزه با گسترش این کمپانی محصولات متنوعی از برند اپل روانه‌ی بازار شده است که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

آیفون‌های اپل

آیفون گوشی هوشمند معرفی شده توسط کمپانی اپل است. اپل هر چند وقت یک بار نسخه جدید آیفون‌ها را با قابلیت‌های جدید و بروزتر به بازار عرضه می‌کند. اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط استیو جابز معرفی و در همان سال وارد بازارهای آمریکا شد. ورود آیفون به بازارهای جهانی نیز از سال ۲۰۰۸ شروع شد. جدیدترین نسخه آیفون در حال حاضر خانواده آیفون ۱۳ است که از ویژگی‌های جذاب برخوردار است.

بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت گوشی‌های آیفون با دیگر گوشی‌های موجود در بازار، سیستم عامل هوشمند آن است. اپل در گوشی‌های آیفون از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی ios استفاده می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت سیستم عامل ios هماهنگی کامل آن با سخت افزار گوشی است. زیرا این سیستم عامل به صورت اختصاصی برای سخت افزار آیفون طراحی شده است.

مک بوک های اپل

به لپ تاپ‌های کمپانی اپل، مک بوک گفته می‌شود. جالب است بدانید مک بوک ابتدا برای استفاده دانشجویان روانه بازار شد. اما در نسخه‌های بعدی برای کاربردهای مختلف بهینه سازی شد. اصلی‌ترین تفاوت مک بوک  با دیگر لپ تاپ‌ها، سیستم عامل آن است. کمپانی اپل در مک بوک های خود از سیستم عامل مک او اس استفاده می‌کند که به صورت اختصاصی برای مک بوک ها طراحی شده است. رابط کاربری مک او اس به طور رسمی در اوایل سال ۲۰۰۱ میلادی توسط کمپانی اپل معرفی و با کامپیوترهای شرکت وارد بازار شد.

آیپد های اپل

آیپد های اپل، سیستم رایانه‌ای بدون کیبورد هستند که در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط کمپانی اپل وارد بازار شدند. سیستم عامل آیپدهای اپل مانند آیفون‌ها سیستم عامل ios است. صفحه نمایشگر آیپد ها از ابتدا کیفیت خارق‌العاده‌ای داشتند. کمپانی اپل هر چند وقت یک بار نسخه جدید آیپد ها را معرفی و وارد بازار می‌کند. هر یک از آیپد ها نسبت به نسخه‌های قبل، پیشرفته بسیاری می‌کنند و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارند. جالب است بدانید ورود اولین نسخه آیپد با استقبال شدید مردم رو به رو شد. از این رو شرکت‌های دیگر شروع به ساخت محصولات مشابه با آیپد کردند.

ایرپاد های اپل

ایرپاد های اپل هدفون‌های بلوتوثی یا همان هدفون‌های بیسیم هستند. اولین ایرپاد در سال ۲۰۱۶ میلادی همراه با آیفون ۷ معرفی و وارد بازار شد. از آنجا که کاربران استقبال زیادی از ایرپاد کردند، دو سال بعد از معرفی ایرپاد، این محصول توانست عنوان پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل را به دست بیاورد. پس از معرفی اولین ایرپاد، ایرپاد های دیگر نیز توسط اپل معرفی و روانه بازار شدند.

کلام پایانی

ما در شعب مختلف فروشگاه‌های سیبکده به صورت تخصصی در حوزه فروش محصولات اپل فعالیت می‌کنیم. شما می‌توانید به شعب مختلف فروشگاه‌های ما در سراسر اصفهان مراجعه کنید و هر یک از محصولات اپل که مد نظر دارید را خریداری کنید. متخصصان ما در شعب مختلف فروشگاه‌های سیبکده با توجه به نیاز شما بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند. علاوه بر محصولات اپل، شما می‌توانید لوازم جانبی محصولات اپل را نیز با بهترین کیفیت از شعب مختلف فروشگاه‌های سیبکده خریداری کنید. شعب مختلف فروشگاه‌های سیبکده علاوه بر فروش محصولات اپل در حوزه تعمیرات محصولات این کمپانی نیز فعالیت دارند. ما در فروشگاه‌های سیبکده با به کارگیری دانش متخصصان خود در حوزه تعمیرات محصولات اپل بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهیم.

در این مقاله از سایت سیبکده به موضوع اپل در اصفهان پرداختیم. معروف‌ترین و محبوب‌ترین محصولات کمپانی بزرگ اپل را به شما معرفی و تاریخچه‌ی هر یک را برایتان شرح دادیم. همچنین یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی اپل اصفهان را نیز به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. با سیبکده همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟