اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

مقایسه مشخصات آیفون ‌SE 2022 با SE 2020

آیفون SE 2022 نسل سوم گوشی اقتصادی اپل است که  گوشی ارزان‌ قیمت اپل برای سال ۲۰۲۲ به‌شمار می‌آید که جانشین نسل قبل خود یعنی آیفون SE 2020 شده است.این تلفن همراه از سخت افزاری توانمند و طراحی آشنا بهره می برد.در ادامه قصد داریم بخش های مختلف این تلفن همراه را با نسل قبلی خود مقایسه کنیم.با سیبکده همراه باشید.

طراحی:

آیفون SE 2022 شباهت نسبتاً زیادی به آیفون SE 2020 دارد و اگر این دو گوشی در کنار هم قرار بگیرند ممکن است که اکثر افراد متوجه تفاوت آن‌ها نشوند.هر دو گوشی هوشمند بر اساس بدنه‌ی آیفون ۸ طراحی شده اند.اطراف صفحه‌نمایش آیفون SE جدید نیز حاشیه‌های ضخیمی دربر گرفته است و در هر دو مدل به‌جای Face ID همچنان از حسگر اثرانگشت Touch ID استفاده شده است. نسخه جدید گوشی اپل به یک شیشه جدید و مقاوم‌تر مجهز شده است که می‌تواند در مقابل ضربات وارد شده مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.همچنین فریم این محصول همانند آیفون‌های کلاسیک از جنس آلومینیوم می باشد.از نظر ابعاد نیز دو گوشی کاملاً یکسان هستند؛ اما وزن آیفون SE جدید 4 گرم نسبت به نسل قبلی خود کاهش یافته است. متاسفانه گوشی جدید اپل مانند نسل قبلی خود در رنگ‌های سفید و مشکی و قرمز به کاربران معرفی شده است.

نمایشگر:

اندازه‌ی صفحه‌نمایش و تراکم پیکسلی نسل دوم آیفون SE 2022 در مقایسه با نسل قبلی خود تغییری نکرده است و به ترتیب از صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی Retina IPS LCD و تراکم 326 پیکسلی بهره می برد. با وجود اینکه رنگ‌ها در صفحه نمایش آیفون SE 2022 دقت مناسبی دارند و بسیار نزدیک به واقعیت هستند؛ اما با رنگ‌های پرجنب‌و‌جوش نمایشگر اولد فاصله زیادی دارند و آیفون‌های اس ای از هیچ‌گونه استاندارد HDR پشتیبانی نمی‌کنند و همین باعث قیمت پایین این دستگاه است.ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از True Tone و Wide Color (P3) به قوت خود باقی هستند که رنگ‌های ایجاد شده توسط نمایشگر را به طرز قابل لمسی بهبود می‌دهند. موضوع دیگر استفاده از پنل LCD است که وضوح آن به آیفون‌های جدید نمی‌رسد و ممکن است مورد توجه برخی از کاربران قرار نگیرد.

دوربین‌ها:

هر دو مدل آیفون SE دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض در با گشودگی دیافراگم f/1.8، لرزش گیر اپتیکال، زوم دیجیتال 5 برابر و فلش True Tone است و هر دو آن ها دارای دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است.شاید بر روی کاغذ این دو دوربین شرایط یکسانی داشته باشند ولی نسل دوم آیفون SE 2022 چندین ارتقاء مانند Smart HDR، تکنولوژی Deep Fusion و Photographic Style را به کاربر می‌دهد تا بتوانید تنظیمات فراوانی را در صحنه‌های مختلف اعمال کند. اما موضوعی که این دو گوشی را از هم متمایز می‌کند تراشه اپل A15 که پردازش سیگنال تصویر آن بهبود یافته است. به‌طورکلی، آیفون SE جدید با بهبودهایی در بخش دوربین همراه است.

ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری:

آیفون SE 2020 و آیفون SE 2022 دارای ۳ گیگابایت رم هستند. افزون‌براین، گوشی جدید اقتصادی اپل مانند نسل قبل در سه نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار می‌گیرد. ازنظر نرم‌افزاری، آیفون SE 2020 به‌صورت پیش‌فرض با iOS 13 عرضه شد؛ اما آیفون SE 2022‌ به‌صورت پیش‌فرض با iOS 15.3 عرضه می‌شود.

گوشی جدید اقتصادی اپل از تراشه‌ی A15 Bionic موجود در آیفون ۱۳ با فناوری ۵ نانومتری استفاده شده است که بدون‌شک با ۶ هسته‌ی پردازشی عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد و ۱٫۸ برابر سریع‌تر از آیفون ۸ است.افزون‌براین، آیفون SE 2022 از اتصال 5G  نیز بهره می‌برد این درصورتی است که آیفون نسل قبلی به تراشه‌ی A13 Bionic با فناوری ۷ نانومتری مجهز بود همان تراشه‌‌ای که قدرت سخت‌افزاری آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرومکس را تامین کرد.

کلام پایانی:

آیفون SE 2022 در مقایسه ‌با نسل قبل تغییرات درخور توجهی نکرده است اما به طور کلی تمامی مزایا  گفته شده باعث شده است که آیفون SE 2022 گزینه بهتری برای خرید باشد و ارزش پرداخت اختلاف قیمت را داشته باشد.گوشی مقرون ‌به‌ صرفه جدید اپل  طرفداران خاص خود را دارد و تنها با کمی افزایش قدرت خرید،کاربر می تواند صاحب یک پردازنده A15 Bionic، باتری بادوام‌تر، فناوری 5G و ویژگی‌های پیشرفته دوربین شود.

در این مقاله از سایت سیبکده به مقایسه آیفون SE 2020 و آیفون SE 2022 پرداختیم.در صورتی که سوالی درباره این موضوع برایتان پیش آمده می توانید از قسمت نظرات با کارشناسان ما در ارتباط باشید.امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.با سایت ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟