اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

تفاوت مک بوک و دیگر لپ تاپ ها

همه ی ما از اختلاف بین ios  اپل و اندروید گوگل با خبر هستیم. اما وقتی نوبت به لپ تاپ ها می رسد؛ اپل دارای رقیب قدرتمندی است که منظور همان ویندوز می باشد. در این مقاله از سیبکده مک بوک ها و لپ تاپ های ویندوزی را از نظر سیستم عامل، سخت افزار، طرح، قیمت و برنامه های کاربردی برسی می کنیم.

 

بررسی اختلافات اصلی مک بوک ها و لپ تاپ ها

سیستم عامل

مک بوک دارای سیستم عامل macOs توسط شرکت اپل است درحالی که لپ تاپ ویندوز از سیستم عامل  ویندوز توسط مایکروسافت استفاده میکند. هر دو سیستم عامل از عملکرد روان و خوبی برخوردار هستند اما به عبارتی می توان گفت بزرگترین تفاوت مک بوک و دیگر لپ تاپ ها سیستم عامل قوی تر و بینظیر آن است.

از نقاط قوت سیستم عامل مک بوک می توان به مقاومت بالا نسبت به حملات ویروسی و بدافزارها، رابط کاربری قوی و احتیاج به مراقبت کمتر اشاره کرد.

سخت افزار

مک بوک های اپل با انتخاب سخت افزاری عالی و قدرتمند عرضه می شوند به همین دلیل بسیار گران هستند. از طرفی می توانید مشابه این ترکیبات سخت افزاری را  در لپ تاپ های ویندوزی با قیمت کمتری مشاهده کنید. اپل، مک بوک های خود را با انواع محدودی از رم و پردازنده به فروش می رساند در حالی که لپ تاپ های ویندوز با رم های 4 تا 32 گیگابایت موجود می باشند.

طرح

به طور تقریب برای سه دهه استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل، اطمینان حاصل کرد که محصولات اپل مانند آثار هنری به نظر برسند. به همین دلیل به راحتی می توانید متوجه طراحی خاص و منحصر به فرد مک بوک ها نسبت به دیگر لپ تاپ ها شوید. اما از لحاظ تنوع طراحی، لپ تاپ های ویندوزی پیشی گرفتند و شما می توانید مدل های مختلف طراحی را در آن ها مشاهده کنید.

قیمت

همه ی شما می دانید که اپل نشانه ی محصولات درجه یک و با کیفیت است در نتیجه هزینه ی مک بوک از دیگر لپ تاپ ها بیشتر می باشد. حتی شما می توانید یک لپ تاپ ویندوزی را با نصف قیمت یک مک بوک خریداری کنید.

برنامه های کاربردی

مک بوک ها و لپ تاپ های ویندوزی با برنامه ها و ابزار های کاربردی  داخلی بارگیری می شوند. نمایشگر عکس و ویدیو، ویرایشگر رسانه، مرورگر های وب، نامه ها، ماشین حساب، تقویم، ضبط کننده های صدا، آب و هوا، اخبار و اسکرین شات برخی از ابزار های رایج موجود در هر دو هستند. اما برخی از برنامه های اضافی فقط در مک بوک یا لپ تاپ ویندوز قابل استفاده هستند. به عنوان مثال مک بوک سرویس بخش موسیقی، ویرایشگر ویدیویی و ابزار پیش نمایش برتری دارد. از سوی دیگر یک لپ تاپ ویندوزی، برنامه های کاربردی مانند اسکایپ و استیکی نوت را ارائه می دهد. با این وجود مک بوک طبق نظر کاربران معمولی، ارزش بیشتری  را از نظر برنامه های کاربردی دارا می باشد.

قابلیت ارتقا

بسته به  نیاز های محاسباتی خود می توانید هر زمان بخواهید یک لپ تاپ ویندوزی را ارتقا دهید. شما به راحتی می توانید قطعات مربوط به لپ تاپ خود را پیدا کرده و قسمت های سخت افزاری آن را تعویض کنید. برای مک بوک به طور معمول، شما مجبور به ارتقا نیستید زیرا از قبل با مشخصات رده بالایی تولید شده اند. اما اگر بخواهید آن را ارتقا دهید، گزینه های محدودی برایتان وجود دارند.

عمر باتری

از دیگر تفاوت های مک بوک با دیگر لپ تاپ ها می توان به عمر بالای باتری و میزان بالای شارژدهی آن ها اشاره کرد.

 

کلام آخر

با توجه به مزیت های گفته شده، مک بوک ها می توانند گزینه ی خوبی برای انتخاب باشند. در کل مک بوک ها و لپ تاپ های ویندوزی، هر یک دارای مزایا و معایبی می باشند که شما باید با توجه به عواملی از جمله نیازشخصی، انتظارات و بودجه ی خود آن ها را بررسی و اولویت بندی کنید. امیدواریم با توجه به موارد گفته شده بتوانید انتخاب درستی برای خود داشته باشید و از خرید خود لذت ببرید.

در صورت علاقه مندی به اخبار روز شرکت اپل یا اطلاعات کاربردی در این زمینه حتما به دیگر مقاله های ما مراجعه کنید‫. از همیاری گرمتان سپاس گزاریم‫.

 

 

 

 

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟