اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

اپل آیدی و امکانات شگفت انگیز

اپل آیدی یا شناسه اپل در واقع حساب کاربری برای کاربران محصولات اپل است که یک روش احراز هویت برای آیفون، آی مک و آی پد به حساب می آید. همچنین به شما اجازه می دهد از خدمات و امکانات این شرکت مانند اپ استور، آی کلود، آی مسج، فیس تایم و دیگر موارد استفاده کنید. در این مقاله از سیبکده قصد داریم اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما ارائه دهیم. 

 

برخی از امکانات کاربردی اپل آیدی

1) همگام سازی محتوا در دستگاه های مختلف شرکت اپل

 شما میتوانید در صورت استفاده از یک اپل آیدی برای چند دستگاه، محتوایشان را همگام سازی یا به اصطلاح سینک کنید. در اینجا منظورمان از محتوا، نسخه های پشتیبان ( بک آپ ها )، کلیه پیام ها، مخاطبین، عکس ها، فایل ها و غیره می باشد. 

2) مشخص کردن موقعیت مکانی دستگاه های گمشده یا دزدیده شده

در صورت دزدیده شدن هر یک از دستگاه های اپل خود، با استفاده از قابلیت ( Find My ) میتوانید به سرعت به موقعیت مکانی دستگاه خود پی ببرید. همین موضوع باعث بیشتر شدن اهمیت استفاده از اپل آیدی می شود.

3) جلوگیری از ورود به دستگاه اپل در صورت سرقت آن

از دیگر مزایای استفاده از اپل آیدی این است که می توانید با استفاده از قابلیت        ( Activation Lock) دستگاهتان را قفل کنید تا سارق نتواند وارد شود و در نتیجه از ورود سارق به دستگاهتان جلوگیری کنید.

4) استفاده از ابزار ها و امکانات شرکت اپل

با داشتن اپل آیدی می توانید به امکاناتی که اپل برایتان تدارک دیده دسترسی داشته باشید. آی کلود ( iCloud )، آی تیونز(  iTunes)، فیس تایم ( Face Time )، آی مسیج ( iMessage )، اپل موزیک ( Apple Music)  و اپل تی وی ( Apple TV) از جمله این امکانات می باشند.

5) ذخیره اطلاعات شخصی

تمامی اطلاعات شامل نام، آدرس، شماره تماس، سابقه ی خرید، عکس های شخصی، و حتی موقعیت مکانی شما با استفاده از اپل ایدی ذخیره می شود.

 

محدودیت اپل آیدی

محدودیت سنی، یکی از مواردی است که هنگام ساخت اپل آیدی باید به آن توجه کرد. حداقل سن مجاز برای داشتن اپل آیدی 13 سال است. افراد زیر 13 سال در صورتی می توانند اپل آیدی داشته باشند که اکانت خود را در حالت Family Sharing قرار دهند تا والدینشان بتوانند بر سیستم آن ها نظارت داشته باشند.

 

افزایش امنیت اپل آیدی

  • انتخاب رمز عبور قوی و بیشتر از 8 کاراکتر باعث افزایش امنیت حساب اپل آیدی شما می شود.
  • حدس زدن پاسخ سوالات امنیتی خود را سخت کنید؛ به گونه ای که هر کسی نتواند جواب آن را حدس بزند.
  • به صورت مداوم رمز عبور خود را تغییر بدهید وهرگز از رمز هایی که قبلا استفاده شدند، استفاده نکنید.
  • در صورت تغییر ایمیل اصلی خود، آدرس ایمیل اپل آیدی خود را تغییر دهید.
  • با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای، امنیت حساب اپل آیدی خود را بیشتر کنید.
  • به هیچ عنوان روی لینک های مشکوک در پیام های دریافتی از ایمیل های خود کلیک نکنید.

 

نکاتی مهم در استفاده از اپل آیدی 

  • از آن جایی که از اپل آیدی برای احراز هویت شما استفاده می شود؛ در حفظ نام کاربری و رمز عبور خود کوشا باشید.
  • تا حد امکان اپل آیدی خود را در اختیار اشخاص دیگری قرار ندهید زیرا این به معنی دسترسی آن ها به اطلاعات شخصی شما می باشد و ممکن است منجر به سوء استفاده از حساب شما شود.
  • از استفاده از رمز عبور آسان و کوتاه بپرهیزید و تا جای ممکن از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکتر ها استفاده کنید.        
  • هنگام ایجاد رمز عبور جدید نمی توانید از فاصله، نام اپل آیدی یا رمزی که در سال گذشته از آن استفاده کردید، استفاده کنید.

 

کلام پایانی

در دستگاه های اپل، هویت شما همان اپل آیدی شما می باشد و شرکت اپل با استفاده از آن به شما اجازه ی استفاده از امکانات گسترده ی خود را می دهد. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که اولین اقدامتان پس ازتهیه ی هر یک از دستگاه های اپل، ساخت یا خرید اپل آیدی باشد و بیاد داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور خود را در محلی مناسب یاد داشت کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید؛ در صورت علاقه مندی به اخبار روز شرکت اپل یا اطلاعات کاربردی در این زمینه حتما به دیگر مقاله های ما مراجعه کنید.‬ ‬‬از همیاری گرمتان سپاس گزاریم.‬‬

 

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟