اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

آموزش نصب مک او اس مانتری

در سال گذشته کمپانی بزرگ اپل نسخه نهایی مک او اس مانتری را به صورت رسمی رونمایی کرد. در این مقاله سایت سیبکده قصد داریم به آموزش نصب مک او اس مانتری بپردازیم. اگر از کاربران مک بوک هستید و قصد ارتقاء سیستم عامل دستگاه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با سایت ما همراه باشید.

مک او اس مانتری چیست؟

کمپانی اپل در کنفرانس سال ۲۰۲۱ علاوه بر نسخه‌های جدید ios و ipados ، نسخه جدید سیستم عامل  مک بوک را معرفی کرد. مک او اس مانتری تغییرات بسیاری در بخش‌های مختلف مک بوک ایجاد کرد. این تغییرات باعث شد تعداد بسیاری از کاربران سیستم عامل خود را آپدیت و از مک او اس مانتری استفاده کنند. در ادامه به آموزش نصب کامل و تمیز مک او اس مانتری خواهیم پرداخت.

آموزش نصب مک او اس مانتری

یکی از روش‌های نصب سیستم عامل جدید مک بوک نصب به صورت کامل و تمیز است. بر خلاف گذشته برای نصب کامل و تمیز مک او اس مانتری نیازی به طی کردن پروسه‌های طولانی در جهت بوت کردن مک بوک و ساخت فلش بوتیبل نیست. بلکه کاربران می‌توانند به راحتی و در زمان کوتاه‌تر سیستم عامل مک بوک خود را آپدیت کند. لازم به ذکر است در این مقاله فقط نحوه نصب کامل و تمیز مک او اس مانتری را آموزش می‌دهیم.

بسیاری از کاربران مک بوک جهت آپدیت سیستم عامل از طریق Software Updates اقدام می‌کنند. استفاده از این روش بسیار آسان و راحت است و نسبت به روش نصب تمیز پروسه‌ی کوتاه‌تری دارد. با این وجود بسیاری از کاربران به دلایل مختلف از طریق روش نصب تمیز سیستم عامل مک بوک خود را آپدیت می‌کنند تا بتوانند بهترین استفاده از سیستم عامل جدید و نرم افزارهای مختلف را داشته باشند. اگر شما نیز قصد نصب مک او اس مانتری به روش نصب تمیز را دارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است این روش در صورتی قابل انجام است که مک بوک شما سیستم عامل را اجرا می‌کند. در روش نصب کامل و تمیز تمامی اطلاعات شما از روی کامپیوتر پاک می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم از داده‌های خود به کاپ بگیرید و یا آنها را در هارد یا کامپیوتر دیگری ذخیره کنید.

مراحل نصب مک او اس مانتری

ابتدا اطمینان حاصل کنید که مک بوکتان از مک او اس مانتری پشتیبانی می‌کند.

وارد قسمت iCloud شوید و از Find My اپل آیدی خود را بردارید زیرا در زمان نصب به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

حال وارد قسمت System Preferences شوید.

از منوی باز شده گزینه Software Update انتخاب کنید.

سپس سپس روی گزینه Updates Now کلیک کنید تا فایل‌های سیستم عامل مک او اس مانتری دانلود شود.

پس از آن که فایل‌های مک او اس مانتری به صورت کامل دانلود شد، وارد بخش System Performances شوید.

سپس از نوار بالا روی گزینه System Performances کلیک کنید و گزینه Erase All Content And Setting را انتخاب کنید.

پس از آنکه گزینه Erase All Content And Setting را انتخاب کردید، پسورد خواسته شده را وارد کنید.

پس از انجام مراحل خواسته شده روی گزینه continue کلیک کنید و Erase All Content And Setting را انتخاب کنید.

سپس کمی صبر کنید تا فرایند نصب مک او اس مانتری کامل شود. لازم به ذکر است این فرآیند ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. همچنین در طول فرایند آپدیت دستگاه باید به وای فای متصل باشد.

مک بوک‌هایی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کند

سیستم عامل مک او اس مانتری قابل نصب بر روی مک بوک های دارای تراشه اینتل T2 و تمامی لپ تاپ‌های مبتنی اپل سیلیکون است. از آنجا که مک بوک‌های دارای تراشه اینتل T2، از سال ۲۰۱۸ به بعد تولید شده‌اند می‌توانند از مک او اس مانتری پشتیبانی کنند. لازم به ذکر است لیست دقیق مک بوک‌هایی که از سیستم عامل مک او اس مانتری پشتیبانی می‌کنند را می‌توانید از سایت رسمی کمپانی بزرگ اپل مشاهده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله از سایت سیبکده به آموزش نصب مک او اس مانتری پرداختیم. مک او اس مانتری را معرفی کردیم و روش نصب کامل و تمیز آن را به شما آموزش داده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه دیگر مقالات سایت سیبکده از آخرین اخبار کمپانی بزرگ اپل مطلع شوید و ترفندهای ناب محصولات مختلف اپل را نیز بیاموزید. با سایت ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟