اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
5/5

مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو ۱۴ اینچی

امروزه وابستگی انسان به فضای مجازی و لوازم دیجیتال بسیار افزایش یافته است. لپ تاپ یکی از لوازم دیجیتال کاربردی است که نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان دارد. مک بوک‌های اپل یکی از کاربردی‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند. بسیاری از افراد نمی‌دانند کدام یک از مدل‌های مک بوک برایشان مناسب‌تر است و در خرید مک بوک نیاز به راهنمایی دارد.

یکی از لپ تاپ‌های موفق اپل مک بوک ایر M1‌ است که اولین محصول اپل مبتنی بر اپل سیلیکون به شمار می‌آید. این لپ تاپ در سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی و وارد بازار شد. کمپانی اپل پس از شروع فرآیند توسعه مک بوک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون محصولات دیگر مانند مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی که دارای تراشه M1 Pro  و M1 Max را نیز روانه بازار کرد. مک بوک که نام بردیم جزء موفق‌ترین مک بوک‌های موجود هستند.

از آنجا که بسیاری از کاربران بین خرید این دو مدل سردرگم هستند و نمی‌دانند کدام یک از این مک بوک‌ها برای‌شان مناسب‌تر است در این مقاله از سایت سیبکده قصد داریم به مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو ۱۴ اینچی بپردازیم. در صورتی که شما هم قصد خرید مک بوک دارید و نمی‌دانید کدام یک از این دو مدل برای شما مناسب‌تر است پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مک بوک ایر M1

مک بوک ایر ۲۰۲۲ به دلیل آنکه دارای تراشه M1 است، انقلابی در مک بوک‌های اپل بود. این لپ تاپ قدرتمند بسیار سبک و نازک است و وزن آن فقط ۱.۲۹ کیلو گرم است. به طور کلی وجه مشترک تمامی مک بوک‌های ایر سبکی و قطر کم آنها است که موجب می‌شود این محصول اپل تبدیل به یک لپ تاپ خارق‌العاده برای کارهای روزمره شود. رنگ بندی این مک بوک شامل رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای است. رنگ‌های جذاب مک بوک ایر ۲۰۲۰ به همراه اندازه کوچک و وزن کمش باعث شده نظر کاربرانی که از لپ تاپ خود برای کارهای روزمره استفاده می‌کنند را به خود جلب کند.

مک بوک ایر عملکرد عالی دارد و عمر باتری آن نیز بیشتر است. زیرا تراشه موجود در آن نسبت به تراشه‌های M1 Pro و M1 Max مصرف کمتری دارد. با وجود این که تراشه بهبود یافته نشان دهنده مصرف بیشتر انرژی است، اما مک بوک ایر می‌تواند مدت بیشتری شارژ باتری را حفظ کند. به همین دلیل می‌توان این لپ تاپ را همراه خود به مکان‌های مختلف برد و نگرانی بابت اتمام شارژ آن نداشت.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی

مک بوک پرو ۱۴ اینچ یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های اپل به شمار می‌رود. در این لپ تاپ از تراشه‌های M1 Max و M1 Pro استفاده می‌شود. وزن این لپ تاپ به دلیل تراشه‌های موجود در آن حدود ۳۰۰ گرم از مک بوک ایر بیشتر است. با توجه به آزمایشات موجود قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نسبت به مک بوک ایر عمل کرده بهتری دارند. این موضوع دور از ذهن نیست. زیرا تراشه‌های موجود در این مدل لپ تاپ نسبت به مک بوک ایر قدرتمندتر هستند. مصرف انرژی این مک بوک نسبت به مک بوک ایر بیشتر است که باعث افزایش فرکانس پردازشی و موارد دیگر می‌شود. بنابراین مک بوک پرو ۱۴ اینچی مدت زمان کمتری پاسخگویی کاربر است اما قدرت پردازشی بهتری به کاربر ارائه می‌دهد.

مک بوک ایر بخریم یا مک بوک پرو ۱۴ اینچی

اگر می‌خواهید از لپ تاپ خود برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید پیشنهاد ما به شما خرید مک بوک ایر است. این لپ تاپ به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که آن را بدون نگرانی بابت اتمام شارژ به همراه موبایل یا تبلت به محل کار یا دیگر مکان‌های مورد نظر ببرید. تراشه M1 موجود در این مک بوک قدرت پردازش خارق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما به دلیل مصرف کم انرژی می‌تواند مدت بیشتری پاسخگوی نیازهای شما باشد.

اگر قصد دارید از لپ تاپ خود جهت کارهای گرافیکی و سنگین استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم مک بوک پرو ۱۴ اینچی را خریداری کنید. این لپ تاپ پردازنده قوی‌تری نسبت به مک بوک ایر دارد و قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند. از آنجا که مک بوک پرو ۱۴ اینچی تراشه‌ی قدرتمندتری نسبت به مک بوک ایر دارد این لپ تاپ انرژی بیشتری نسبت به مک بوک ایر مصرف می‌کند و عمر باتری آن نسبت به مک بوک ایر کمتر است.

کلام پایانی

در این مقاله از سایت سیبکده به مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو ۱۴ اینچی پرداختیم. مشخصات هر کدام را برای شما بیان کردیم. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه دیگر مقالات سایت سیبکده را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

5/5
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest

جستجو

آخرین مقالات

دسترسی سریع

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید؟